AI Novinky na YouTube (a nejen to)

3. prosince 2025

V posledních měsících přišel YouTube s množstvím novinek, které usnadní tvorbu obsahu, odkazování na produkty a díky kterým zasáhnete větší publikum. V tomto článku se podíváme na novinky týkající se AI a jeho využití při tvorbě obsahu.

YouTube Shorts AIBude větší zapojení AI do videa přínosem nebo prokletím pro už tak přesycený video prostor? A klesne kvalita video obsahu a reklamy na sítích?

Pár vlaštovek vidíme už teď, jak to ale dopadne, ukáže až čas. Pojďme se tedy podívat na to, co pro nás YouTube připravil.

Funkce, které zmíním v článku, se neustále vyvíjí a upravují. Nemusí být okamžitě dostupné ve všech zemích. Zpravidla platí, že si na ně v Česku musíme několik měsíců (někdy bohužel i let) počkat a občas bývají dostupné jen v angličtině.

AI Shorts si vytvoříte v YouTube aplikaci

Nově se do tvorby vertikálních Shorts zapojí Google Veo 3. Funkce má být v aplikaci dostupná zdarma. Zjednoduší průnik do světa vertikálního videa lidem, kteří nemají s tvorbou moc zkušeností.

Krom generování celého videa na základě zadaných pokynů můžete upravit pozadí videa, rozpohybovat předměty nebo přidat kulisy. Budete ale moci rozpohybovat i vaše fotky nebo přidat zvuky.

Celá videa budete možné stylizovat podle zvoleného efektu. Od jednoduchých nálepek až po přetvoření do úplně samostatné animace.

Aktuálně je funkce v experimentálním režimu dostupná jen v některých zemích omezenému počtu tvůrců. Videa jsou prozatím v nižší rozlišení (480p) a vypadá to, že je možno vytvářet jednorázově jen několik sekund. Na vytváření dlouhých produktových nebo edukativně produktových videí to tedy v nejbližších měsících nevypadá.

Stejně jako každé jiné video na YouTube, budou i AI generovaná videa muset dodržovat zásady komunity. Upozornění, že jde o AI obsah, bude přidáno automaticky.

Při tvorbě videí budou nastaveny (alespoň minimální) hranice toho, co se může v Shorts objevit. Například nebudou moci vznikat videa s citlivou tematikou nebo nebudete moci vytvořit fotorealistické videa s veřejně známou osobností.

Je to influencer nebo jen AI?

Jak bylo zmíněno výše, v AI Shorts nebude možné vytvářet fotorealistická videa, která zneužívají obličejů známých osobností. YouTube, v rámci snahy užívat AI zodpovědně, vytvořil nástroj, který má pomoci šíření takového obsahu zastavit.

Nástroj bude fungovat na základě vyhledávání podobností obličeje. Takový Content ID pro tváře. Pokud objeví shodu, bude moci “detekovaná osoba” požádat o odstranění videa.

Zatím jde o otevřenou beta verzi, která je dostupná tvůrcům z YouTube Partnerského Programu.

YouTube tak přidává další nástroj do svého repertoáru pro ochranu autorů, vedle již fungujícího detektoru syntetického zpěvu nebo Content ID.

Pro běžného člověka tato funkce moc přínosná nebude, známé osobnosti ji ale určitě uvítají. Ve videu níže se k ní krátce vyjádřil i známý tech influencer Marques Brownlee.

Proč by nás vůbec mělo zajímat, jestli video reálně celebrita (influencer) natočila nebo jestli bylo video vygenerováno AI? Je čím dál tím těžší rozeznat, zda jde o reálné video nebo fake a ne každý je od sebe dokáže odlišit. A přiznejme si, že většina z nás se někdy nechala přesvědčit influencerem k nákupu.

Co když se ale v budoucnu necháte zlákat známou tváří a objednáte z ne úplně bezpečných stránek? Poslední takový chaos co je skutečné a co ne, vyvolala Sora 2 s videi Jake Paula.

Pomůže AI Edit s tvorbou obsahu?

U Shorts ještě chvíli zůstaneme. I ty je před vydáním (ve většině případů) potřeba zeditovat, alespoň pomocí základního střihu. Zjednodušení má přijít pomocí Gemini.

Celý proces, alespoň do podoby hrubého náhledu, by za vás mělo vyřešit AI. Vy jen dodáte klipy. AI editor najde klíčové momenty, sestříhá je, upraví, přidá hudbu a tím udělá největší část práce za vás. Vy potom budete mít možnost do “pracovní verze” podle potřeby zasáhnout, upravit ji a dopilovat k vydání.

Tato funkce může usnadnit výrobu nenáročného obsahu. Nad videi s vyšší požadovanou kvalitou nebo těch, kde bude potřeba doplnit grafiku, budete muset přece jen nějaký čas strávit vy nebo váš editor.

Pokud potřebujete do videa častěji vstupovat nebo máte přesně vymyšleno, kde se má co objevit a nechcete to nechat jen na náhodě, nebude AI Edit asi nic pro vás.

Zhudebněte Shorts s AI

Hravější novinkou bude možnost u Shorts zhudebnit mluvené slovo. Hudba hýbe světem a dokáže posunout i obyčejné video na novou úroveň. Díky hudbě můžete zajímavým způsobem oslovit i nové publikum. 

Na této funkci nebude patrně možné vystavit kanál, ale může jít o zajímavé zpestření.

Více než značky budou tuto funkci patrně užívat klasičtí tvůrci. Časem se ale může objevit “zpívající trend”, na kterém se bude moci svézt i značka. Podobně jako toho využily třeba Megaknihy nebo XXXLutz.

AI dabing a na co si dát pozor?

Už poměrně dlouhou dobu můžete na kanále přeložit video pomocí titulků. Běžně můžete přeložit i názvy a popisky, takže jsou základní informace dostupné i zahraničnímu publiku. Ale ne každý je ochotný video s titulky sledovat.

Na konci loňského roku přišla možnost vložit i (automatický) dabing v samostatné zvukové stopě. U vybraných jazyků se navíc v budoucnu pomocí AI dabing synchronizuje s videem a upraví pohyb rtů pro vyšší věrohodnost.

Díky možnosti vložit zvukové stopy v různých jazycích, je jedno video dostupnější širšímu publiku. Teoreticky bude možné použít ho pro více trhů. Možnost vložit dabing je aktuálně podporována pro 20 jazyků a čeština je jedním z nich.

Musíte ale zvukovou stopu předem připravit a mít ji načasovanou na délku videa. V rámci YouTube ji už nebudete moci upravovat. Při vymýšlení dialogů je tedy potřeba zvážit, jestli bude mít přeložené video stejný efekt jako originál. Pokud usoudíte, že ne, vytvoření samostatného videa se asi stejně nevyhnete.

Co v češtině zatím podporováno není, je výše zmíněný automatický dabing. Ten je aktuálně ve fázi experimentu a je stále “trochu”… řekněme strojový. Svou práci splní, nečekejte ale žádný velký audio zážitek. Proto je lepší pro faktická videa, která nestojí na velkém vyjádření emocí.

Automatický dabing nedoporučuji používat u videí, která chcete mediálně podporovat nebo mají být vysoce reprezentativní. Můžete tím jejich kvalitu o dost snížit. Pokud to jde, do dabingu investujte.

YouTube Studio dabing

Aktuálně je automatický dabing podporován z angličtiny pro 11 jazyků, například pro holandštinu, francouzštinu, němčinu, italštinu nebo japonštinu. Do angličtiny je potom možné přeložit až 22 jazyků, mezi nimi je, kromě výše zmíněných i ruština, ukrajinština, španělština, polština nebo třeba hebrejština.

Co je to Ask Studio a co umí?

AI zapojení se nevyhnulo ani YouTube Studiu. Pokud se v YouTube analytikách moc nevyznáte, třeba vám s něčím i poradí. Plnohodnotnou analýzu obsahu vám ale nenabídne.

Pokud vás zajímá, jak se vašemu obsahu daří a co by se dalo zlepšit, můžete si ho od nás nechat bezplatně zkontrolovat.

Ask Studio má pomoci se základními otázkami ohledně obsahu. Řekne, kdo je vaše publikum a navrhne, o čem dalším můžete natáčet, aniž byste otevřeli pokročilé funkce YouTube Studia.

Pro hlubší porozumění obsahu budete ale muset znát alespoň základní ukazatele úspěšnosti videa a hledat v analytikách.

Ask Studio nemá sloužit jako náhrada uživatelské podpory ať už pro tvůrce nebo pro některý z YouTube produktů. Problémy ohledně copyrightu nebo monetizace s ním nevyřešíte.

Aktuálně je funkce v experimentální fázi, dostupná tvůrcům ve Spojených státech.

Nové nápady ze záložky Inspirace

Už nějakou dobu je v YouTube Studiu dostupná záložka Inspirace (pouze v angličtině). Možná jste si jí ani nevšimli nebo ji nevyužili. O co jde?

Je to nástroj, který má pomoci s tvorbou, jak by mohlo vypadat video nebo thumbnail a pomůže najít témata, o které je v dané kategorii zájem. Podobnou službu vám ale udělá i krátké hledání na YouTube nebo rychlá keyword analýza.

YouTube Studio Inspirace

Samotnému natáčení, přesnější definici a zaměření série, vymýšlení konkrétního scénáře, vložení titulků, dabování, atp. se nevyhnete.

A/B testování (konečně) pro thumbnail i název videa!

Ve Studiu ještě chvíli zůstaneme. A to u funkce A/B testování thumbnailů, názvů nebo obojího naráz.

K testování thumbnailů měla většina tvůrců přístup od loňského léta. Teď k ní přibyla možnost testovat i různé varianty názvu. Můžete tak poměrně rychle zjistit, co by se mohlo divákům líbit, dříve než změny implementujete na kanál.

Bude lépe fungovat, když dáte na začátek názvu značku nebo název konkrétního produktu? Bude lepší pokud se v thumbnailu objeví člověk nebo detail na produkt? To vše teď můžete vyzkoušet a vyhodnotit v rámci jednoho videa.

Neudělá mi ale YouTube thumbnail automaticky? Ano, udělá, ale vždy využije jen to, co je ve videu a to nemusí být zrovna nejvhodnější. Přivřené oči, neostré produkty, nečitelný branding a mohla bych pokračovat. Nad tím, jak by mohl thumbnail vypadat, přemýšlejte už při plánování natáčení.

YouTube A/B testování

A nezapomeňte, aby thumbnail nebo název fungoval, je potřeba dodržovat základní pravidla pro jejich tvorbu a také zásady komunity.

Podcastový a dlouhý obsah na YouTube

Poslední zmínku si nechám pro dlouhý video obsah, který si v posledních letech našel na YouTube své místo hned vedle Shorts. Proč se stávají podcasty více a více zajímavými?

Za poslední rok vzrostlo vyhledávání video podcastů (“vodcastů”) na YouTube o 20 % a YouTube Podcast měl k začátku roku miliardu aktivních měsíčních uživatelů.

Přidaná hodnota podcastů s videem je, že divák nemusí jen poslouchat, ale může i sledovat. Vidí interakce, doplňkové materiály, branding, produkty...

V podcastech se značky mohou věnovat problematice z oboru, zvát si zajímavé hosty, kteří jejich produkty používají, nebo divákům představit produkty, jak je správně používat, rozebrat filozofii… Ukázat se prostě divákovi v jiném světle. To si ale každá značka nemůže dovolit. Proto je další možností, jak se zapojit do tohoto rostoucího prostoru, stát se partnerem už existujícího podcastu.

Nové funkce pro podcasty mají pomoci usnadnit tvorbu kratších formátů z dlouhých videí a pomoci vám tak oslovit širší publikum. AI vybere a navrhne poutavé části podcastu, které přetvoří do kratších videí a Shorts. Z jednoho dlouhého podcastu tak automaticky vytvoří dodatečný obsah navíc.

Zároveň bude v průběhu roku 2026 možné pomocí Veo 3 vygenerovat i video pro podcasty, které jsou pouze v audio verzi.

To je ze světa AI novinek na YouTube prozatím vše. Na některé z těchto funkcí jsme čekali dlouho, některé byly překvapením a uvidí se, jestli a jak budou vůbec využívány. V příštím článku se podíváme na rozšíření v oblasti monetizace a spolupráce se značkami.

A pokud byste potřebovali s YouTube Marketingem pomoci, neváhejte se nám ozvat!

Sdílet:
Nikol Šimarová
Nikol Šimarová

YouTube Manager Get Boost Poradím vám s čímkoli, co se týká YouTube a optimalizace videí pro platformu.

Doporučené články

YouTube funkce, o kterých (možná) nevíte

Chcete ušetřit čas, zvýšit sledovanost a být opravdovým YouTube expertem? Pak byste měli...
Číst

YouTube novinky pro livestreamy a reklamu

YouTube přišel v posledních měsících s řadou novinek. Ty zaměřené na AI jsme si...
Číst

YouTube Marketing

Chcete se dozvědět, co je to YouTube Marketing a proč byste se mu měli věnovat? Jak k...
Číst