Blog

YouTube novinky pro livestreamy a reklamu

Written by Nikol Šimarová | Dec 15, 2025 8:00:00 AM

YouTube přišel v posledních měsících s řadou novinek. Ty zaměřené na AI jsme si představili už dříve. Dnes se zaměříme na změny, které se týkají oblasti reklamy a podíváme se i na livestreaming. 

Nově si YouTube live stream otestujete 

Funkci live streamu jste na YouTube možná náhodou objevili při nahrávání videí. Někdy ale může být její spuštění spojeno s mouchami, které musíte vychytat až při živém vysílání. Nově máte možnost spustit si na mobilu testování dřív než půjdete live (nebo si streamování prostě jen vyzkoušet, bez nutnosti spuštění).

Seznámíte se se všemi kontrolkami, chatem, otestujete kam vám dosáhne wifi a zjistíte, za který stánek na konferenci už nechodit, protože tam nedosvítí světlo. Připravíte se, aby bylo vše 100% připravené na úspěšný stream. Funkce testování by měly být dostupná globálně před koncem roku 2025.

Zahrajte si hry na YouTube

Pro tvůrce na mobilu přibyla i možnost zahrát si hry přímo v rámci YouTube live streamu, tzv. Playables on Live.

Má jít o zábavnou formu, jak zpestřit stream sledujícím a aktivně je do něj zapojit. Playable a Playables Live jsou zatím dostupné jen jako experimentální funkce, pouze ve vybraných zemích nebo vybraným tvůrcům. Rozšíření funkce je plánováno na konec roku 2025.

Pokud chcete, aby se vaše hra objevila v nabídce Playables, můžete zkusit oslovit YouTube skrze tento formulář.

Streamujte ve všech formátech

I další updaty se budou týkat streamování. Aby měl stream větší šanci k objevení, bude se nově přenášet napříč formáty.

Poběží zároveň horizontálně i vertikálně s jedním sjednoceným chatem. Zobrazení livestreamu bude optimalizováno podle zařízení a stylu na kterém ho bude sledovat. Funkce je zatím v experimentální fázi pro omezený počet tvůrců.

Z horizontálního videa se bude do vertikálního livestreamu přenášet střed obrazovky, nebude zatím možno vybrat jinou část. Proto bude záběr potřeba vycentrovat, aby bylo video dostatečně zajímavé.

Další novinky u livestreamů

Živá reakce na stream

Dále na telefonech přibude možnost živě reagovat na jiný streamovaný obsah. Funkce bude dostupná po skončení testování. To je naplánováno na začátek roku 2026.

AI Shorts pro livestream

Přenášet můžete konference, besedy, zasedání i představení produktů. Abyste využili potenciál livestreamu naplno, přišel YouTube s možností vytáhnout pomocí AI top momenty a udělat z nich samostatné Shorts. Vznikne vám tak další obsah na kanál a důležité části divákovi naservírujete v kratším formátu.

Více si o AI novinkách můžete v předchozím článku. Funkce by měla být dostupná globálně pro tvůrce na mobilu během několika měsíců.

Přechod z veřejného na placený livestream bez přerušení

Poslední novinka ke streamování bude více zajímavá pro klasické tvůrce. Mohly by ji ale časem využít i platformy, které poskytují třeba zajímavé live rozhovory a chtěli by si vybudovat členskou sekci na YouTube.

Během několika měsíců bude možné přejít z veřejného livestreamu na placený (pouze pro členy kanálu) aniž byste museli stream přerušovat. Kombinace tohoto typu přechodu je běžná například pro vodcasty. Kdy první část streamu je dostupná volně pro všechny, ale “bonusový” obsah si musíte připlatit (nebo ho jít sledovat na jinou platformu).

Nová reklama vám livestream už nepře(vy)ruší

Reklama je nedílnou součástí sledování videí na YouTube (pokud nemáte Premium). Je několik možností, kde se může objevit. Klasicky před videem, v průběhu a po videu v různých délkách nebo s možností reklamu (ne)přeskočit.

Za poslední 4 roky vyplatil YouTube přes 100 miliard dolarů tvůrcům v rámci Partnerského Programu. U livestreamů ale tvůrci ve velké části od reklamy uprostřed videa upouštěli, protože by mohla působit příliš rušivě a odradit diváky od dalšího sledování.

Nově bude možné do streamu zapojit reklamu bez jeho totálního přerušení a to formou reklamy vedle videa tzv. side-by-side (paralelní) reklamy. Minimalizuje se díky ní přerušení streamu. Tvůrce získá šanci mít větší výdělek z reklamy během streamu a pro YouTube je to další reklamní prostor, který může nabídnout inzerentům.

Jak moc se ve finále tento typ reklamy u livestreamů osvědčí, bude potřeba sledovat. Ve většině případů totiž platí, že hlavní výdělek u videa na YouTube nejde z živých streamů, ale z VOD (video on demand).

Paralelní reklama bude ze začátku dostupná na počítačích a televizích. Ke konci roku by se měla rozšířit i na telefony a další zařízení.

Dostupná bude u streamů s normální latencí, povoleným automatickým vkládáním reklam uprostřed videa a u streamů bez titulků.

Dynamické reklamní spoty u VOD

Další novinkou budou dynamické reklamní vložky. Jde o nový způsob reklamních spoluprací na YouTube, který se začne testovat v roce 2026.

Místo toho, aby byla sponzorovaná reklamní zmínka “natvrdo” nahrána ve videu, bude do něj vložena jako samostatné video, které bude možné podle potřeby vyměnit, odstranit nebo prodat prostor někomu dalšímu.

Budete tak mít možnost vykoupit “reklamní prostor” u tvůrců se kterými máte dlouhodobé spolupráce. Značky tímto sice ztratí možnost být viditelné ve videích i roky po vydání, protože bude možno zmínky vyjmout nebo vyměnit, zaručí to však jejich 100% aktuálnost. Jako značka si tak můžete koupit reklamu ve videu tvůrce na týden, dle počtu impresí, atd. Bude záležet jen na vaší domluvě.

U tohoto typu reklamy/spolupráce by měla být možnost i geografického cílení. Pokud má tedy kanál jak české, tak slovenské diváky, může na každé publikum běžet jiná zpráva. Jedno umístění bude tedy možné prodat různým značkám, podle toho na koho chtějí cílit.

Jak přesně bude “prodej” zmínky probíhat a jaký bude poměr provizí ze strany YouTube není zatím známo.

Spolupracovníci, spolupráce a nákupy na YouTube

Propojování publik tvůrců a značek většinou vede k nárůstu sledovanosti. YouTube příchází s možností spolupráce hned na několika úrovních.

První je na úrovni YouTube Studia: tvůrce - tvůrce. Do jedné spolupráce může být zapojeno až 5 kanálů. Práva nakládat s videem a monetizovat, bude mít sice jen originální vlastník, video samotné se ale objeví mezi videi v odběrech na kanálech všech označených účastníků. Možnost označení spolupráce se postupně rozšiřuje na všechny způsobilé tvůrce globálně.

Obsah si tak už nemusíte nahrávat na kanál jen sami, ale můžete zapojit i vaše influencery (jen vás musí označit).

Pro obsah ze spoluprací si na domovské stránce vytvořte sekci, aby byla videa dohledatelná i na vašem kanále. Pokud dostanete povolení k analytikám, můžete nahlédnout, jak se videu daří, bez nutnosti žádat po někom reporting pomocí screenshotů z YouTube Studia. 

Další úroveň se týká spoluprací se značkou, automatického vyhledání a označování produktů ve videu. Do budoucna by se o to mělo postarat AI a nebude potřeba označovat produkty ručně. Produkt se objeví ve chvíli, kdy o něm bude tvůrce mluvit / ukazovat ho a to by mělo zvýšit šance prodeje. Nabídku si navíc divák bude moci prohlédnout aniž by opustil video.

Funkce je zatím dostupná způsobilým tvůrcům v rámci partnerského programu Nákupů YouTube jen v několika zemích a Česko zatím není součástí.

Další novinka ze spoluprací se týká sponzorovaných Shorts. Objeví se možnost vložit odkaz na web značky. To může také podpořit prodeje a zlepšit výsledky spolupráce. Odkaz se objeví v popisu Shorts organicky přicházejícím divákům.

Přidávání odkazů se bude v průběhu roku 2025 ještě testovat. Funkce bude dostupná skrze spolupráce nahlášené prostřednictvím služby BrandConnect nebo Centra spolupráce s autory tvůrcům v USA.  Rozšíření je plánováno na rok 2026.

Poslední úroveň spoluprací se objeví na úrovní Google Ads. Kde budete časem moct objevovat tvůrce, kontrolovat statistiky spoluprací a podpořit videa s produkty. Do budoucna by měla dokonce AI pomoci navrhovat vhodné tvůrce značkám ke spolupráci. Zatím jde o otevřenou Beta verzi dostupnou na některých trzích. 

Jak vidíte, chystá se toho opravdu hodně. Pokud hledáte partnera, který vám pomůže orientovat se v YouTube Marketingu a nenechat si ujít žádné zásadní změny, neváhejte se nám ozvat