Blog

Top 5 tipů pro úspěch vaší značky na TikToku

Written by Mgr. Petr Kolář | Sep 19, 2024 5:52:12 PM

Chcete, aby byla vaše značka na TikToku vidět? Nevíte, co pro to musíte udělat? My vám to povíme.

V minulém článku jsme se podívali na tajemství fungování algoritmu TikToku. Nyní se zaměříme na to, jak jej využít k tomu, abyste oslovili co nejvíce uživatelů.

1. Tvořte kratší videa pro maximalizaci míry dokončení

Algoritmus dává bedlivý pozor, zda uživatelé zhlédnou video od začátku do konce. V důsledku užívání chytrých telefonů a narůstajícího času stráveného na sociálních sítí totiž klesá schopnost uživatelů udržet jejich pozornost. Ukazuje se, že dokážeme udržet bezděčnou pozornost pouhých 8 vteřin, což je dokonce méně, než kolik zvládne zlatá rybka (9 vteřin).

Pokud jste proto zvyklí publikovat na sociálních sítích několikaminutová videa, na TikToku existuje velké riziko, že jej uživatel nedokouká a algoritmus mu příště vaše video nedoporučí. TikTok není YouTube. Zatímco na YouToube fungují několikaminutová videa (velmi dobře si vedou videa v délce od 7 do 15 minut). Naproti tomu na TikToku se podle našich zkušeností pohybuje ideální délka videa od 8 do 30 sekund (a to i přesto, že TikTok umožňuje uživatelům nahrávat video v délce až 10 minut).

Indikátorem pro to, jakou délku zvolit můžou být statistiky ohledně tzv. completion rate (míry dokončení), která značí, kolik procent z vašeho videa uživatel dokoukal. Pokud vaše video trvá např. 30 vteřin a uživatel přeskočí po 15 vteřinách na další, bude činit completion rate 50%. Obecně přitom platí, že čím je video delší, tím nižší completion rate je. V průměru činí completion rate 90% u videí do 15 sekund, 60 - 70% u videí do 30 sekund a 50 - 60% u videí nad 30 sekund.

Mějte proto na paměti, že pro mladší generaci, která tvoří pevnou základnu TikToku, je typické rychlé scrollování videí a vyšší riziko, že dlouhé video přeskočí. Při zvažování délky videa zde tudíž platí, že méně je někdy více.

2. Zaujměte diváky během prvních 3 vteřin

Vzhledem ke krátké době pozornosti uživatelů je třeba je co nejrychleji zaujmout. K tomu slouží zejména tvz. hook nebo-li háček. Hook je něco, čím hned na začátku (zpravidla v prvních 3 vteřinách) zaujmete pozornost diváka tak, aby investoval svůj čas do jeho sledování. Může to být otázka, slib nebo zajímavý vizuál. Je to jen na vás. Důležité je neplýtvat časem v úvodu videa (např. několikasekundovou animací vašeho loga).

Hook je čím dál častěji využíván např. u filmových trailerů. V prvních několika vteřinách videa jsou divákovi naservírovány ty nejzajímavější záběry (zpravidla do rytmu epické hudby), po nichž teprve následuje představení loga filmového studia a až poté trailer samotný. Viz např. trailer na nejnovější díl Transformers.

Díky hooku zvýšíte pravděpodobnost, že uživatel zhlédne vaše video celé, což vede k lepšímu completion rate (viz výše). Pro algoritmus TikToku je to signál, že váš obsah je pro uživatele poutavý a měl by doporučit vaše video dalším.

3. Využívejte aktuální audio trendy

TikTok nabízí svým uživatelům audio knihovnu s rozsáhlým repertoárem zvuků, zejména populárních písní. Vy pak můžete k vašemu videu přidat tento zvuk z hudební knihovny TikToku za pomocí tlačítka “Add sound.” Přidávání hudby z knihovny TikToku je pro vás výhodné, protože algoritmus upřednostňuje videa využívající písniček, které jsou mezi uživateli trendy. A jak takové písničky najdete?

Projděte si např. populární účty na TikToku a podívejte se na to, jakou hudbu používají. Klikněte na ní a uvidíte, kolik uživatelů ji použilo ve svých videích. Můžete tak najít populární písničky s miliony použití, které vám pak pomohou zvýšit dosah vašich videí. Samozřejmě ale můžete vytvářet i vlastní zvuky, které se mohou nakonec stát mezi uživateli populárními, čímž opět zvýšíte povědomí o vaší značce.  

4. Používejte populární a “niche” hashtagy

Hashtagy (klíčová slova nebo fráze označená symbolem #) pomáhají uživatelům vyhledávat pro ně relevantní obsah a vám pomohou oslovit širší publikum a zlepšit viditelnost vaší značky. Zde je několik základních rad, jak na to:

  • Používejte populární hashtagy, které jsou v souladu s vaší značkou a obsahem. Vyhledávejte trendové hashtagy, abyste využili jejich aktuální popularity;
  • Vytvářejte jedinečné hashtagy, které odrážejí identitu vaší značky a vašich produktů (tzv. “niche” hashtagy). Zapojte se do příspěvků uživatelů, kteří používají váš značkový hashtag, a podpořte tak pocit určité komunity. Jako hashtag můžete použít např. název vašeho nového produktu nebo heslo vaší kampaně. Kreativitě se meze nekladou. Výhodou hashtagů jedinečných pro vaši značku je to, že pokud je začnou uživatelé používat i u svých videí, bude to signál pro algoritmus pro doporučování dalšího vašeho obsahu s těmito hashtagy; anebo
  • Kombinujte populární a jedinečné hashtagy. Najděte rovnováhu mezi populárními hashtagy, které zvýší viditelnost, a “niche” hashtagy, které se zaměřují na konkrétní publikum se zájmem o vaši značku a produkty.

5. Komunikujte se svým publikem

Jak jsme uvedli již na začátku, jedním z nejdůležitějších indikátorů pro algoritmus, že má vaše videa uživatelům ukazovat, je to, zda s vaším obsahem na TikToku interagují.

Proto je třeba, abyste uživatele podporovali, když se rozhodnou přidat k vašemu videu komentář. Reagujte na něj nebo jej alespoň olajkujte. Nejen, že tím uděláte danému uživateli radost (který se nebude bát v budoucnu okomentovat další vaše příspěvky), ale motivujete tím i ostatní uživatele, kteří tak dosud neučinili.

Nebojte se vyzývat diváky, aby se vyjadřovali k vašim videům, dali vám like a aby sledovali účet vaší značky na TikToku. Vyšší zapojení uživatelů totiž signalizuje algoritmu, že váš obsah je hodnotný a zaslouží si další sdílení.

Závěrečné shrnutí

Aby se vaše značka stala na TikToku úspěšná, musíte se naučit využívat fungování jeho algoritmu ve váš prospěch. Proto byste zejména měli:

  • Vytvářet kratší videa (od 8 do 30 sekund), abyste maximalizovali váš completion rate;
  • Používat hook k zaujetí pozornosti uživatelů již v prvních 5 vteřinách;
  • Sledovat aktuální audio trendy a využít jich ke zvýšení dosahu vašich videí;
  • Přidávat k videím populární a tzv. “niche” hashtagy k oslovení širšího publika a zlepšení viditelnosti vaší značky; a
  • Podporovat uživatele v tom, aby komentovali, lajkovali, sdíleli vaše videa a sledovali účet vaší značky na TikToku.
Výše uvedené tipy by vám měly pomoci prosadit se v konkurenci dalších značek působících na TikToku, který se svou více jak 1,5 miliardou uživatelů stále nabývá na popularitě.

I nadále budeme sdílet naše rady a novinky ze světa TikToku. Proto nás nezapomeňte sledovat na LinkedIn a odebírat náš newsletter, ať vám nic neuteče.