Chcete, aby byla vaše značka na TikToku vidět? Nevíte, co pro to musíte udělat? My vám to povíme.
V minulém článku jsme se podívali na tajemství fungování algoritmu TikToku. Nyní se zaměříme na to, jak jej využít k tomu, abyste oslovili co nejvíce uživatelů.
Algoritmus dává bedlivý pozor, zda uživatelé zhlédnou video od začátku do konce. V důsledku užívání chytrých telefonů a narůstajícího času stráveného na sociálních sítí totiž klesá schopnost uživatelů udržet jejich pozornost. Ukazuje se, že dokážeme udržet bezděčnou pozornost pouhých 8 vteřin, což je dokonce méně, než kolik zvládne zlatá rybka (9 vteřin).
Pokud jste proto zvyklí publikovat na sociálních sítích několikaminutová videa, na TikToku existuje velké riziko, že jej uživatel nedokouká a algoritmus mu příště vaše video nedoporučí. TikTok není YouTube. Zatímco na YouToube fungují několikaminutová videa (velmi dobře si vedou videa v délce od 7 do 15 minut). Naproti tomu na TikToku se podle našich zkušeností pohybuje ideální délka videa od 8 do 30 sekund (a to i přesto, že TikTok umožňuje uživatelům nahrávat video v délce až 10 minut).
Indikátorem pro to, jakou délku zvolit můžou být statistiky ohledně tzv. completion rate (míry dokončení), která značí, kolik procent z vašeho videa uživatel dokoukal. Pokud vaše video trvá např. 30 vteřin a uživatel přeskočí po 15 vteřinách na další, bude činit completion rate 50%. Obecně přitom platí, že čím je video delší, tím nižší completion rate je. V průměru činí completion rate 90% u videí do 15 sekund, 60 - 70% u videí do 30 sekund a 50 - 60% u videí nad 30 sekund.
Mějte proto na paměti, že pro mladší generaci, která tvoří pevnou základnu TikToku, je typické rychlé scrollování videí a vyšší riziko, že dlouhé video přeskočí. Při zvažování délky videa zde tudíž platí, že méně je někdy více.
Vzhledem ke krátké době pozornosti uživatelů je třeba je co nejrychleji zaujmout. K tomu slouží zejména tvz. hook nebo-li háček. Hook je něco, čím hned na začátku (zpravidla v prvních 3 vteřinách) zaujmete pozornost diváka tak, aby investoval svůj čas do jeho sledování. Může to být otázka, slib nebo zajímavý vizuál. Je to jen na vás. Důležité je neplýtvat časem v úvodu videa (např. několikasekundovou animací vašeho loga).
Hook je čím dál častěji využíván např. u filmových trailerů. V prvních několika vteřinách videa jsou divákovi naservírovány ty nejzajímavější záběry (zpravidla do rytmu epické hudby), po nichž teprve následuje představení loga filmového studia a až poté trailer samotný. Viz např. trailer na nejnovější díl Transformers.
Díky hooku zvýšíte pravděpodobnost, že uživatel zhlédne vaše video celé, což vede k lepšímu completion rate (viz výše). Pro algoritmus TikToku je to signál, že váš obsah je pro uživatele poutavý a měl by doporučit vaše video dalším.
TikTok nabízí svým uživatelům audio knihovnu s rozsáhlým repertoárem zvuků, zejména populárních písní. Vy pak můžete k vašemu videu přidat tento zvuk z hudební knihovny TikToku za pomocí tlačítka “Add sound.” Přidávání hudby z knihovny TikToku je pro vás výhodné, protože algoritmus upřednostňuje videa využívající písniček, které jsou mezi uživateli trendy. A jak takové písničky najdete?
Projděte si např. populární účty na TikToku a podívejte se na to, jakou hudbu používají. Klikněte na ní a uvidíte, kolik uživatelů ji použilo ve svých videích. Můžete tak najít populární písničky s miliony použití, které vám pak pomohou zvýšit dosah vašich videí. Samozřejmě ale můžete vytvářet i vlastní zvuky, které se mohou nakonec stát mezi uživateli populárními, čímž opět zvýšíte povědomí o vaší značce.
Hashtagy (klíčová slova nebo fráze označená symbolem #) pomáhají uživatelům vyhledávat pro ně relevantní obsah a vám pomohou oslovit širší publikum a zlepšit viditelnost vaší značky. Zde je několik základních rad, jak na to:
Jak jsme uvedli již na začátku, jedním z nejdůležitějších indikátorů pro algoritmus, že má vaše videa uživatelům ukazovat, je to, zda s vaším obsahem na TikToku interagují.
Proto je třeba, abyste uživatele podporovali, když se rozhodnou přidat k vašemu videu komentář. Reagujte na něj nebo jej alespoň olajkujte. Nejen, že tím uděláte danému uživateli radost (který se nebude bát v budoucnu okomentovat další vaše příspěvky), ale motivujete tím i ostatní uživatele, kteří tak dosud neučinili.
Nebojte se vyzývat diváky, aby se vyjadřovali k vašim videům, dali vám like a aby sledovali účet vaší značky na TikToku. Vyšší zapojení uživatelů totiž signalizuje algoritmu, že váš obsah je hodnotný a zaslouží si další sdílení.
Aby se vaše značka stala na TikToku úspěšná, musíte se naučit využívat fungování jeho algoritmu ve váš prospěch. Proto byste zejména měli: