Blog

Tajemství fungování algoritmu TikToku

Written by Mgr. Petr Kolář | Sep 25, 2024 1:03:17 PM

V tomto článku se podíváme na to, jak funguje algoritmus TikToku a jeho způsob doporučování videí. Jeho pochopení je totiž stěžejní pro úspěch vaší značky.

Jak algoritmus TikToku funguje

Všichni, kdo na YouTube či Instagramu začínají, ví, jak je těžké se jako nováček prosadit. Vyžaduje to spoustu úsilí a času. Důležitou roli zde hraje skutečnost, kolik máte sledujících/odběratelů, jimž se pak zobrazují vaše nová videa. Pokud na těchto sítích ještě nemáte vybudovanou fanouškovskou základnu, pak nemůžete realisticky očekávat vysoký organický dosah. Jinými slovy, bez placené reklamy bude velmi obtížné oslovit vysoký počet uživatelů.

Naproti tomu algoritmus TikToku při doporučování vašich videí nehledí na to, kolik sledujících váš účet má. Přestože máte jen jednoho sledujícího, může vaše video dosáhnout klidně milionů zhlédnutí. Sám TikTok poodhalil tajemství fungování jeho algoritmu, když uvedl, že “Video, které je zveřejněné na účtu s více sledujícími, pravděpodobně dosáhne více zhlédnutí, a to díky tomu, že si takový účet vybudoval větší uživatelskou základnu. Počet sledujících ani to, zda daný účet měl předtím úspěšná videa, ale nemají přímý vliv na systém doporučování videí.

Největší vliv na to, jaká videa se v aplikaci uživateli zobrazí, jsou totiž jeho interakce s nimi. Algoritmus si pečlivě zaznamenává, zda uživatel danému videu dal like, sdílel ho nebo se rozhodl jej okomentovat. Pokud uživatel s vaším videem takto interagoval, je pravděpodobné, že mu algoritmus v budoucnu nabídne i další váš obsah.

Roli hraje i to, jaké účty uživatel sleduje anebo jaké hashtagy ke svým videím přidává. Pokud uživatel použije u svého videa určitý hashtag, “budou se mu zobrazovat stejně označené příspěvky.”

Algoritmus zohledňuje např. i to, jaké efekty, písně a zvuky uživatel ve videích používá. Proto se vyplatí sledovat aktuální trendy. Naopak méně je kladen důraz na využívaný jazyk, zemi původu či typ zařízení.

Algoritmus bere v potaz také to, zda je delší video zhlédnuto od začátku do konce. To je pro něj relevantnější než např. skutečnost, zda tvůrce a uživatel pochází ze stejné země. Pokud uživatel (ať už z jakékoliv země původu) začne sledovat vaše videa od začátku do konce, algoritmus pochopí, že se mu vaše tvorba líbí a rád mu jí bude zobrazovat.

Závěr

Z výše uvedeného je tak zřejmé, že k úspěchu na TikToku vám nestačí získat velký počet sledujících. Důležité je chápat, jak jeho algoritmus funguje a využít jeho mechanismů ve svůj prospěch. V dalším článku jsme proto pro vás připravili TOP 5 tipů pro úspěch vaší značky na TikToku.

A nezapomeňte nás taky sledovat na LinkedIn a odebírat náš newsletter, ať vám nic neuteče.