Jak založit YouTube kanál značky

23. prosince 2024

Online video táhne rok od roku více a více lidí. Proto je založení YouTubového kanálu pro vaši značku krok správným směrem. Díky YouTube zvládnete pokrýt dlouhé i krátké video formáty nebo třeba podcasty na jednom místě.

jak zalozit firemni youtube

Abyste se mohli přihlásit na YouTube musíte mít vlastní Google účet. Pokud ho nemáte, založení vám zabere jen pár minut (podrobnější postup najdete zde nebo níže).

Když máte Google účet, YouTube kanál se vám většinou vytvoří automaticky při prvním přihlášení. Pojmenován bude pravděpodobně podle jména, které jste zadali při zakládání účtu Google. Pokud na YouTube nechcete vystupovat pod svým jménem, ale kanál už máte vytvořený, můžete si na stejném účtu vytvořit nový kanál. K tomuto novému kanálu se přidruží i účet značky.

Co je účet značky?

Krátce trocha historie. YouTube totiž rozlišuje mezi dvěma typy kanálů - osobním a účtem značky. V minulosti bylo možné užívat účet značky s řadou dalších služeb Google a oproti osobnímu účtu měl určité výhody. Od roku 2021 byla ale funkcionalita omezena a zůstává jen pár posledních funkcí navíc.

Jaké výhody měl účet značky?

  1. Název nového kanálu mohl být jiný (delší) než vaše původní pojmenování. Dnes už tímto pravidlem svázáni nejste. Název kanálu můžete podle potřeby měnit v sekci přizpůsobení.
  2. Další velkou výhodou v minulosti bylo, že jste díky propojení s účtem značky získali přístup k manažerům kanálu.

Proč bylo něco takového důležité? Málokdy zvládne YouTube kanál značky obsloužit jen jeden člověk. Většinou se lidé specializují jen na určité činnosti. Například nahrávání videí, psaní popisků nebo odpovídání na dotazy. Nebylo ale moudré dávat přihlašovací údaje k celému účtu pěti různým lidem. Obzvláště pokud šlo o externisty. A přesně to se dalo vyřešit skrz manažery. Ti měli skrz vlastní Google účet přístup jen ke specifickým funkcím YouTube kanálu značky a podle svých pravomocí na něm prováděli úpravy.

Aktuálně už můžete přidávat správce a editory i u kanálu, který není nastaven jako YouTube účet značky. Dokonce je v současnosti toto oprávnění mnohem podrobnější a bezpečnější než byla původní oprávnění u účtu značky.

Proč si tedy zřídit YouTube účet značky?

Jednu výhodu účet značky stále přece jen má a to, že můžete převést vlastnictví kanálu na někoho jiného, nebo mít na kanále více vlastníků. Pokud budete chtít převádět už zavedený osobní kanál, budete se muset smířit s tím, že při přesunu přijdete o některá data kanálu. Proto je lepší nastavit YouTube účet značky co nejdříve.

Nejste si jisti, jestli jste už účet značky náhodou nemáte? Můžete si to zkontrolovat zde.

Teď už se podíváme na postup založení YouTube Kanálu a následného účtu značky pěkně od začátku.

Krok 1. Založte si Google účet

Pokud účet už máte, přejděte na krok 3.

tvorba google uctu

Krok 2. Přihlaste se na YouTube

V tomto kroku si můžete vybrat jméno a popisovač pod kterým budete na YouTube vystupovat. Délkou už nejste omezeni, ale pamatujte, že kratší názvy se lépe pamatují. 

zalozeni youtube kanalu

Krok 3. Tvorba nového kanálu

Pokud potřebujete vytvořit kanál nový, klikněte na ikonu vašeho obrázku v pravém rohu a přejděte do nastavení.

Youtube nastaveni

Krok 4. Vytvořte nový kanál

V nabídce zvolte “přidat nebo spravovat kanály” a vytvořte nový kanál. S největší pravděpodobností po vás bude YouTube pro tvorbu nového kanálu vyžadovat ověření totožnosti.

V tomto kroku jste vytvořením nového kanálu prakticky vytvořili YouTube účet značky. Můžete si vybrat, jestli budete používat nově vzniklý kanál nebo přesunete starý kanál k účtu značky.

youtube sprava kanalu

Krok 5. Přesuňte kanál

Pokud jste se rozhodli pro přesun, zvolte v nabídce rozšířená nastavení "přesun kanálu k účtu značky".youtube presun kanalu

Krok 6. Potvrďte přesun

Jako poslední už zbývá z nabídky vybrat kanál, který budete nahrazovat. A je to, přesunuli jste váš původní kanál k účtu značky.prepis kanalu

Kanál máte připravený a teď už ho stačí jen správně nastavit. A o tom se dozvíte víc v některém z následujících článků.

Sdílet:
Nikol Šimarová
Nikol Šimarová

YouTube Manager Get Boost Poradím vám s čímkoli, co se týká YouTube a optimalizace videí pro platformu.

Doporučené články

Zásady úspěšného obsahu na YouTube

Jak zaujmout diváka obsahem, jak ho u videa udržet, jak ho přivést zpátky a jak to vše zopakovat? To jsou časté otázky nejen značek, ale i samotných YouTuberů.

Na základě dlouhé...
Číst

YouTube funkce, o kterých (možná) nevíte

Chcete ušetřit čas, zvýšit sledovanost a být opravdovým YouTube expertem? Pak byste měli znát těchto 8 YouTube funkcí, které zlepší váš kanál.

1. Zvuková knihovna

Hudební podkres...

Číst